El cap de setmana del 18 i 19 d’Abril vaig assistir al seminari de “Gossos detectors” de l’Stefan Juntke. Aquest alemany és conegut per haver estat el coach i el figurant de diversos ensinistradors del màxim nivell, entre altres, de la campiona Sharon Ronen.
Més enllà de la seva faceta com a ensinistrador i figurant d’I.P.O, Juntke també és conegut per preparar gossos detectors de drogues i explosius per a cossos i forces de seguretat de diferents països (Perú, Mèxic, Sud-àfrica, Rússia, etc.) i per a empreses de seguretat privada que treballen a mig món.
Així doncs, quan vaig saber que oferia el seu primer seminari a l’Estat Espanyol vaig lluitar fins a l’últim moment per poder-me canviar les pràctiques del màster i assistir-hi amb alguna de les gosses de Lladruc.
Sincerament, em va decebre. Potser perquè les meves expectatives eren altíssimes amb un ensinistrador del seu nivell o potser perquè, com que teníem curs en grup, no vaig poder assistir a les classes del Diumenge al matí i em devia faltar contextualització, però la veritat és que vaig acabar el seminari amb un bon garbuix mental. No em refereixo a aquella mena de saturació d’informació positiva que es produeix després d’un seminari d’en Mick Swindells, la Monique de Roeck o la Mia Skogster i que requereix una desfragmentació i una profunda reflexió interna per extreure el màxim suc del ponent i que t’obliga, sí o sí, a millorar com a professional i potser també com a persona, NO. Per primera vegada (i mira que he fet cursos i cursos en diferents països!) vaig acabar un seminari amb la sensació que el ponent, un autèntic expert en la matèria i amb un currículum per fer-te caure d’esquena, anava una mica a la babalà, amb un guió escrit bastant limitat i ple de les seves batalletes personals més o menys interessants però oferint una base didàctica bastant pobra i inestable sobre la qual els alumnes poguéssim progressar o tan sols millorar el nivell dels nostres gossos. En aquest sentit val a dir que els va criticar amb sinceritat, fet que sempre s’agraeix, però sense oferir oportunitats de millora ni cap mena de guiatge de com seguir, que és pel que, al meu entendre, hauria de servir una bona crítica constructiva.
També em va sorprendre molt negativament que un ponent que ha preparat una gran campiona mundial digui que les dones “tenim poc a fer en el món de la seguretat nua i crua però que som molt bones socialitzant cadells i ensinistrant-los fins a l’any, quan han de passar a mans dels homes”. Segons el seu sistema, les dones, que tenim massa molta sensibilitat, ens hem de limitar a fer les classes “de preescolar” als cadells i als gossos joves i, quan tenen un any i s’han convertit en exemplars operatius, seriosos i contundents, els hem de passar als companys d’equip (sort que no va dir als “Mascles Alpha”:) !) que tenen la necessària testosterona per manejar-los. Sense comentaris!
En definitiva: em quedo amb el bon treball de la Syra i la Cendra en el registre de vehicles, haver pogut compartir una bona estona amb alguns amics que feia temps que no veia i haver pogut conèixer alguns ensinistradors interessants i membres de les FCS motivadíssims per a la seva feina.
Finalment també haig de felicitar als organitzadors i als col·laboradors per la seva implicació i per buscar uns escenaris exquisits per la nostra tasca: el camp de futbol del RCD Espanyol, el Palau Sant Jordi i el dipòsit de vehicles de l’Ajuntament de Rubí. Tot un luxe!
Bruno alvarez vila
/ Abril 30, 2015Pues ya tengo ganas de que hagas un seminario como ponente….estare encantado de aprender de alguien de tu categoria…por lo que veo..muy superior a la de Stefan Juntke.Espero impaciente un seminario tuyo,Un saludo
lladruc
/ Mai 8, 2015¡Hola Bruno! Gracias por comentar. Espero que no me malinterpretes que en negro sobre blanco y en otro idioma a veces es fácil y más si no podemos vernos cara a cara y con una cerveza en la mano 🙂
Stefan Juntke es uno de los adiestradores más reputados a nivel mundial, ha preparado campiones del mundo y lleva la selección, la preparación y el adiestramiento de perros de unidades de élite en todo el mundo. Obviamente ni por asomo estoy a una milesima de su nivel, por eso tenía tantísimas ganas de aprender de él. Hice un esfuerzo enorme para ir: vivo a 180 kilómetros del lugar del seminario, tuve que cambiarme las prácticas del máster y saltarme la clase del Domingo por la mañana para poder impartir el curso de Lladruc, todo ello sin contar el gasto de tiempo, económico y “canino” que supone todo el lío. Mi escrito viene de ahí: no se vieron recompensados mis esfuerzos, no por el nivel del ponente sino porque seguramente mis expectativas eran demasiado altas.
En Octubre organizaremos otro seminario en Lladruc, mándame un mail unos días antes para confirmar que vienes, estás invitado.
¡Un abrazo!
Roser.